Autori: Iveta Horváthová (Škripková – Pecková), (1960)
Narodila sa v Korytnici. Absolvovala Vysokú školu múzických umení v Bratislave, odbor filmová a televízna dramaturgia a scenáristika.
Od roku 1985 pôsobí v Bábkovom divadle na Rázcestí v Banskej Bystrici ako dramaturgička a v roku 1992 sa stala jeho riaditeľkou. Je organizátorkou medzinárodného bábkarského festivalu Bábkarská Bystrica. S herečkami Divadla na Rázcestí a študentkami herectva Akadémie umení v Banskej Bystrici hľadá podoby rodovo citlivého divadla v rámci štúdia T.W.I.G.A (teater women improvisation gender action), ktoré vzniklo pri BDNR v r. 2007 a uviedlo viacero projektov, na ktorých sa podieľa réžijne a autorsky.
Ako autorka sa venuje dramatickej a literárnej tvorbe pre deti a pre dospelých (Nebojsaňa, 2005, Neplač, Anna, hru uviedlo BDNR, 2001, Opolski teatr Lalek i Aktora, PL, v r. 2011) a píše rozhlasové hry (Izabeliárana tx., Samsonka) V divadelných hrách pre dospelých preferuje ženské témy, z gynokritického hľadiska akcentuje ženskú skúsenosť, zaoberá sa otázkami materstva a postavením ženy v súčasnej spoločnosti. Metódou kontrastu odkrýva ženský a mužský princíp v minulosti i v súčasnosti. Jazyk jej hrdiniek a hier je nejednoznačný, fragmentárny, často ironicky poetický. V štúdiu T.W.I.G.A. inscenovala napríklad svoje dramatické texty MOCAD(R)ÁMY, (ZA)páračky, Šmíračky a pod. Jej texty sú takmer pravidelne vo finále súťaže Dráma a publikované v zborníkoch: Fetišistky (2005, Dráma 2004, hru uviedlo Slovenské národné divadlo v Bratislave v r. 2008), Sestry dušehojivé (2007, Dráma 2006), Omrvinky ( 2010, Dráma 2009). V r. 2011 získala za hru Rodinné blues druhé miesto v česko – slovenskej dramatickej súťaži Alfréda Radoka a zvláštnu cena poroty Zlatá žaba za výnimočné dielo v oblasti genderovej problematiky.